Random pics and good films



Rätt kassa mobilbilder från i somras.
Det är alltså från Popaganda i Stockholm i slutet på sommarN, då jag var där och lekte cool i två fina dagar tillsammans med Steffo. Min första festival. Eller ja, det var ju en stadsfestival, endast fredag och lördag, så kanske inte ska räknas in, liksom inget veckolångt tältkrig på en leråker.
Minns knappt vad jag fotat och tyvärr stod vi för långt ifrån för att min dåliga mobilkamera ska kunna skilja vad det är, hehe. Men men, kommer lite mer här...



sådärja, lite random skit. Sista bilden ser man iaf loggan där. Det är Hästpojken, då stod vi lite närmre.
Och det var dessutom ljust, min mobil är liksom inte så flashig att den har blixt, "flashig" haa..ha fattar ni ^^.
Första bilderna högst upp ser man ju också att det är Familjen som regerar.
Annars var det Robyn, Hot Chip m.m som gav mig ett väldigt najs avslut på sommaren 2010.
Har säkert redan skrivit om denna festival, men men lite update ^^
Var mest så att jag ville få upp lite bilder innan jag gick till sängs nu.



Återigen lite gamla random mobilpics. Tror detta är från början av arbetslösheten, om man då räknar bort sommarn, för då ville jag låtsas att jag fortfarande hade sommarlov. Så detta är alltså någon gång i slutet av augusti/början på september, när alla andra sliter hårt i skolan har jag en väldigt chill dag hemma i soffan.
Noterade gräsliga slitningar på min t-shirt och fotade givetvis, men kan säga som så att den ligger än idag kvar i byrå och inte i sopkorgen där den kanske borde hålla till, lr ja i detta nu kanske på tippen, eller t.o.m helt bortbränd, eller bränner de upp? Kanske bör ja skicka den till myrorna istället, eh va fan snackar ja om för skit, gå vidare nu...

Ja på den andra bilden kanske vissa direkt rycker till och blir glada över att se Henrik Berggrens söta tryne.
Låg och kollade på en Konsert med BD, grymt bra, till det ser ni även en varm och smarrig mugg oboy, förhoppningsvis fylld. Så till höger bilder på några filmer jag lånade från bibblan, var då jag hade börjat med den något annorlunda processen. Lånar alltså filmer på biblioteket, o ja, ja gör det än idag.
Varför?
Jo. Det började som så att när jag bara hade filmer på datan kunde jag ju koppla in datan till tvn ja, men jag lyckades inte få med hemmabiosystemet, så det blev bara tvn's ljud o de var inte jag nöjd med. Så pga att få så mkt som möjligt utav njutningen vill ja givetvis utnyttja vårt grymma hemmabiosystem (som jag tyvärr inte längre har kvar, inte heller den feta tvn, då detta var när jag fortfarande bodde me farsan på solhemsgatan).
Sedan så har det liksom bara fortsatt, hittar bra filmer där, som jag inte har koll på innan lr som inte finns ute på nätet, lr kanske finns, men då ofta i dålig kvalle, eller medlemskrav, eller att det tar väldigt lång tid att få ner.
Skönt att ha de i dvdfodral också, grym känsla, o så kan datan få vila också.

Angående filmerna på bilden där kan jag säga som så att...
Kvarteret Skatan var ifrån någon liveakt på en teater typ, tkte inte alls det var särskilt roligt.
Livet e Python, alltså en Monty Python film, den såg jag faktiskt aldrig, haha.
Short Cuts.. hmm, tror inte jag såg den heller. Man har typ en vecka på sig och jag hade väl inte riktigt planerat hur många filmer jag skulle hinna när jag var noob på att låna från bibblan så, blev en del jag inte hann med o se, hehe.
Paranoid Park, hade jag sett lite av å canal+, nu såg jag hela och det var det värt, den var najs.
Spinal Tap, haha, hade hört talas om den vet ej vart eller hur, men drf ja lånade den och ja, den var väl helt ok, rätt oseriös skojfilm med massa löst folk, helt ok ändå som sagt.

Sen ser vi på andra bilden, tre filmer jag ännu inte nämnt....
De 400 slagen, ville va väldigt cool och kulturell o lånade typ en fransk svartvitrulle från typ 1940, tyvärr trodde jag lite för mkt på mig själv där, blev aldrig av att jag såg den.
Kebab Connection, såg jag och den var ju inte det bästa man sett, kallades för den "Tyska Jalla Jalla" på omslaget och det var väl det som lockade, men den höll inte samma klass som Jalla Jalla tyvärr, men ändå helt ok.
2001: A space odyssey, såg jag, läste den boken på gymnasiet, så dags o se filmen, det var det värt, allt av kubrick bör man ju se, har iaf ja fått för mig, den var bra, men väldigt konstig och det krävs en kreativ, fantasifull, kulturell hjärna som min för att man ska gilla den, hehe.

När jag ändå snackar film kan jag avsluta med det jag gjorde innan jag satte mig vid datan nu och bl a skrev detta blogginlägg. Såg på film såklart, inte vilken film som helst, en klassiker, en svensk, 3 timmar...
Fanny och Alexander, yey! Haft den hemma ett tag nu, men först nu som det blev av att jag såg den, ja även den är givetvis lånad från fantastiska bibblan. Jag har sett den, men det var längesen och jag mindes väldigt lite, tror nog att jag somnade o såg bara en liten del av den sist faktiskt.
Men nu såg jag hela, dock inte den versionen som jag kanske borde sett, den som är ytterligare två timmar lång.
Hittar jag den någonstans så ska jag se den, men det får vänta ett tag nu iaf eftersom jag nyss såg 3-timmars versionen. Filmen var iaf ungefär vad jag hade förväntat mig, o ja den var riktigt bra, förstår varför Ingmar Bergman var så stor och varför han är så stor även idag, även varför hans filmer slog starkt utomlands.
Lite trist att mitt filmtittande ändrats sen jag gått kursen filmkunskap på gymnasiet, men det var också precis vad läraren varnades oss för, haha. Det trista är att man tänker väldigt mycket på hur filmen är gjord, alla detaljer, varför den scenen är där, osv. Letar förklaringar till allt och glömmer att njuta av filmen.
Dock är det delvis även positivt, förstår mer vilka filmer som verkligen är bra och vilka som är dåliga, o kan lättare förstå budskap i filmer, samt lära mig mer när jag ser film. T ex om jag själv vill göra film någon dag, så kan jag lära mig väldigt mycket bara genom att se andra filmer. Aja, nog tjattrat, här kommer en eller två bild(er) som passar till texten, hoppas jag, höhö.



haha, hade visst tagit rätt många bilder. Valde nu ut 4, tog faktiskt fler än så.
4 makes a perfect row (y).
Svartvit, lite klyschigt kanske, men tänkte det kunde va bra för o visa att filmen e gammal, hehe, dock är den ju i färg. Sedan lekte jag lite med min webcam bara, skoj.

Sa förut till mig själv, något sånt här:
" Ja känner mig trött, ska nog gå o lägga mig. Men om jag lägger mig nu har jag ju bara vart vaken typ 10 timmar. Eller ja, för jag gick ju upp typ 16 och nu är klockan 03, det blir 11 timmar. Normalt är man ju uppe typ 16 timmar."

Tänker faktiskt rätt ofta sådär, någon annan som gör det?
Kanske rätt sjukt, är man trött så äre väl bara o sova.
Men jag har nu iaf som vanligt fått tiden att springa iväg framför datan.
Så klockan slår snart 05, vilket innebär att jag ändå vart vaken 13 timmar, vilket får ses som godkänt, hehe.

Tack för mig och... GODNATT!

/ Linde




Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har rätt. Det är en riktigt grym känsla att ha lånade filmer i ett fodral.

2011-01-30 @ 11:57:44
Postat av: Malin

Man kan väl säga såhär att bröder kan vara bra ibland.. Men bara ibland så man måste inte behöva träffa de vaaarje dag :P Jag tränar med Floda :) Vi är dock för några tjejer för att spela matcher i år men vi tränar med herrarna.



Hahah märkte att detta inte blev de snabba inlägg som det var tänkt, men jag skummade igenom de mesta av texten. Det är ju smart att låna filmer av bibblan efter som det är gratis och så slipper man ju ladda ner nått man ändå bara ska se en gång :)



Ah en liten tabbe, men ingen mnegakatastrof precis ;) Hahah min hjärna blev helt inställd på lite Mange Schmidt rap så jag kunde inte släppa melodin när jag läste ^^



Hahaha Titta ditt skrivande påverkar mig! Jag skriver ju nästan längre kommentarer än inlägg nu :P You have a bad influence on me :P Hahah näro.. det e eväl trevligt å skriva ^^



Aja ska sluta nu! Lycka till med att hinna läsa hela kommentaren på under 5 minuter ;P

2011-01-30 @ 17:03:22
URL: http://koldolmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0